Як банк може дзвонити боржнику?
Спочатку проблему прострочення банки можуть вирішувати одним із таких способів:
- дзвінки за номером телефону боржника;
- надсилання листів;
- дзвінки родичам, поручителям, номери телефонів яких було вказано під час оформлення кредиту.
Коли можуть дзвонити з банку?
У законодавстві не встановлено чітких тимчасових меж дзвінків. Тому відповідь на запитання , наскільки можуть дзвонити банки, неоднозначна. Відповідно до правил ділового етикету, у вечірній час дзвонити не рекомендується. Вечірнім вважається час із 18-00 до 22-00. При цьому більшість фінансових установ та колекторів не цікавлять ні норм моралі, ні діловий етикет.
Дзвінки в нічний та вечірній час – часте явище, що звичайно нікому не сподобається. Через відсутність законодавчого регулювання з цього питання немає можливості звернутися до контролюючих органів зі скаргою. Розглянемо, скільки щодня банк може дзвонити контактним особам.

Скільки разів мають право телефонувати банки?
Сповіщати банки про заборгованість можуть у такому діапазоні часу:
- один раз на день;
- двічі на тиждень;
- вісім разів на один місяць.
Якщо з боку банку постійно надходять дзвінки, причому як позичальнику, а й його родичам, колегам, знайомим, має право поскаржитися. Скільки разів банк може дзвонити боржнику питання індивідуальне. Не варто ігнорувати дзвінки, відкладати візит до банку на невизначений час чи ховатися. Це допоможе уникнути штрафів.
Чи можуть банки дзвонити у вихідні?
Багатьох цікавить питання, чи можуть банки дзвонити у вихідні? Режим роботи банківських співробітників стандартний, з понеділка та по п'ятницю, тому ніхто не захоче витрачати свій вільний час на обдзвон і дзвонити у суботу чи неділю. З іншого боку, бувають різні ситуації. Вже через 3 місяці прострочення банки звертаються до колекторів, які працюють на результат та відрізняються більшою настирливістю.
Чи має право банк дзвонити у вихідні? В Україні немає жодних правових обмежень щодо часу здійснення дзвінків. Тому притягти співробітника фінансової установи чи колектора до відповідальності за дзвінок у вихідний день не можна. Позичальник має право звернутися зі скаргою в сам банк, до НБУ. Якщо дзвінки не припиняються, можна звернутися до суду. Щоб подати до суду за дзвінки у вихідні, потрібні докази, аудіозаписи, що підтверджують факт порушення законодавства.
Чому з банку дзвонять родичам боржника?
Якщо немає можливості з позичальника стягнути борг, банки у різний спосіб знаходять контакти близьких, родичів і колег. Буває, що під час оформлення кредиту боржник сам дає всі необхідні телефони, хоча до укладення договору вони не мають жодного стосунку. Для початку співробітники банку дзвонять і просять передати інформацію про борг, що накопичився. Далі кількість дзвінків може збільшуватися, що є певною мірою психологічним тиском. У такій ситуації небайдужі родичі можуть виявити співчуття і навіть допомогти погасити кредит або тиснуть на позичальника. Такий варіант може бути безпрограшним для банку чи колектора.
Скільки разів може дзвонити банк із заборгованості та з яких питань, у кожному випадку визначається індивідуально. Бувають ситуації, коли з банку дзвонять із претензіями щодо боргів, до яких людина зовсім не має жодного стосунку. Це можливо в таких випадках:
- під час внесення до бази даних телефону було допущено будь-яку помилку;
- якщо людина, якій дзвонили, була поручителем за договором, який не в змозі платити позичальник;
- номер телефону, купленого, належав раніше реальному боржнику.
За такого стану справ слід з'ясувати, звідки у колектора ці дані, точне прізвище, ім'я та по батькові боржника. З ним потрібно буде зв'язатися та з'ясувати усі подробиці.
Звичайно, закон не передбачає, скільки разів може дзвонити банк боржнику та відповідальність за такі дзвінки. Але якщо порушення буде зафіксовано, вони можуть стати підставою для звернення до суду.
Кому немає права дзвонити банк?
Стягувачі боргів немає права турбувати дзвінками певну групу осіб:
- Недієздатних чи частково недієздатних громадян.
- Боржників, які перебувають на стаціонарному лікуванні у лікарні.
- Інвалідів першої групи.
Стягувачі також не повинні дзвонити боржникам, які визнали себе фінансово неспроможними та оголосили банкрутом. У вищезгаданих ситуаціях спілкування може здійснюватися через уповноваженого представника. Боржник, у свою чергу, надає документи, що підтверджуватимуть факт віднесення до таких категорій.
У деяких випадках фінансові організації звертаються до колекторів до агенції. Як повернути борг із боржника в рамках закону та оперативно знають колектори компанії «Кредитдепт». Фахівці мають багаторічний досвід у наданні послуг з повернення боргів у Києві та Україні.
Як поводитися, якщо дзвонять із банку?
Незалежно від того, коли банки можуть дзвонити боржникам, важливо грамотно відповідати на подібні дзвінки. Для початку під час розмови необхідно з'ясувати, хто саме дзвонить на даний момент, його посаду та назву компанії. Після цього необхідно з'ясувати всю інформацію щодо кредиту. Представники банку, які дзвонять юридично та психологічно підготовлені та в розмові можуть використовувати різні прийоми.
Після першого дзвінка варто підготувати перелік питань, які потрібно поставити під час розмови. Важливо з'ясувати всю інформацію щодо прострочення, а також суму заборгованості, далі можна попросити менеджера банку зв'язатися через якийсь час. Говорити багато зайвого та грубо відповідати не рекомендується. Всі розмови будуть записані на диктофон та будь-які неправомірні дії можуть бути використані проти боржника. Зі свого боку позичальник також може записувати дати та час дзвінків, а також саму розмову. Якщо використовуються загрози під час бесіди або порушуються права сторони, зверніться до юриста.
Якщо позичальник регулярно відвідуватиме фінансову компанію або відділення банку і вносити невеликі суми, отримувати нові графіки для виконання платежів, не доведеться думати скільки разів можуть дзвонити з банку і як уникнути цих дзвінків.