Зміст листа
Офіційного стандарту або форми написання листа боржникові не передбачено, але є негласні шаблони, які спрощують його складеноие і виділяють серед іншої службової документації, залишаючись при цьому документом.
Лист претензія про повернення боргу складається з двох частин - вступна і основна. У вступній частині розташовується звернення до адресата персонально по імені та по батькові, яке варто дізнатися заздалегідь. Цим виражається приватне шанобливе ставлення до конкретної особи, покладаючи на нього відповідальність за реалізацію конкретної прохання. Далі ситуація послідовно описується, використовуючи стандартні вирази:
- сформулювати причину;
- визначити мету прохання;
- вказати посилання на кредитний договір.
При необхідності можна вказати конкретні законодавчі та нормативно-правові документи.
Основна частина - це виклад позиції з наданням переконливих аргументів. Звернення повинно бути обґрунтованим, щоб одержувач відразу задумався про його виконанні.
Необхідно привести такі аргументи, які підштовхнуть адресата дочитати текст документа до кінця, розглянути прохання і знайти будь-які можливості для погашення боргу. Коли викладається лист претензія про поверненняборгу,приймають ряд стандартних словосполучень, наприклад, зверніть увагу на терміни погашення, вам необхідно виконати свої зобов'язання і т. Д. При наявності в письмовому документі кількох прохань, їх слід вказати окремим списком. Адресату потрібно розуміти, де, коли, в якій сумі він повинен погасити борг. Узагальнена прохання, без конкретних подробиць, може бути виконана адресатом на свій розсуд.
Також потрібно вказати, що саме станеться, якщо сума не буде виплачена своєчасно. Це можуть бути м'які заходи у вигляді пені або неустойки, а також більш жорсткі - через звернення до суду.
Правила оформлення листа
Текст листа повинен бути стриманим і коротким, не більше 3-4 абзаців. У ньому неприпустимі орфографічні та пунктуаційні помилки, помарки і виправлення. Варто відмовитися від довгих і складних речень, розмовних виразів, зменшувальні суфіксів, канцеляризмів.

Лист боржникові про повернення боргу може оформляється на фірмовому бланку відправника. Також реквізити можна вказати самостійно. Це повинно бути найменування організації, адреса і поштовий індекс, контактні номери телефонів, електронна адреса. Це додає документу більшої офіційності. Також потрібно враховувати ряд певних правил при складанні:
- Якщо у відповідь лист про погашення боргу має бути отримано в певні терміни, необхідно тактовно вказати бажану дату отримання відповіді.
- При написанні листа використовуйте стандартний шрифт, утримуйтеся від використання курсиву, підкреслення. У виняткових ситуаціях слова прохання акцентуються виділенням жирним шрифтом, але не варто зловживати цим прийомом.
- Потрібно обов'язково представити актуальність проблеми і значущість її виконання, можливість перспективної грошової вигоди або нематеріальних інтересів.
В кінці претензійного листа необхідно підвести підсумки, ще раз позначивши суть прохання, зробивши акцент на важливих моментах. Тактовніше супроводити лист словами подяки за розуміння і допомогу у вирішенні питання. Завершити лист рекомендується підписом, вказавши ПІБ, посада і дату. Можна запевнити його печаткою, якщо вона є у юридичноїособи.
Зразок претензійного листа про повернення боргу
Лист боржникові про повернення боргу, зразок якого ми пропонуємо - це найпростіший варіанткореспонденції:
Шановна (ий) ПІБ,
Нагадуємо вам ще раз, що до 01.09.2021 р ми чекаємо повного погашення вашої заборгованості згідно з договором ( номер і дата). На поточний момент сума вашої заборгованості становить _ грн.
Якщо ви з яких-небудь причин борг не буде погашений в строк, ми змушені звернутися до суду. Сподіваємося на оперативне вирішення питання і якнайшвидшої оплаті заборгованості.
З повагою, ПІБ, посада та дата.
Надіслати лист можна будь-яким доступним способом - поштою країни, електронною поштою, факсом, кур'єром.
Відповідь на лист
У відповідь на лист боржнику про повернення боргу він може зреагувати по-різному:
- виплатити борг (це кращий варіант, який зустрічається досить рідко);
- написати гарантійний лист із зазначенням точної дати виплати;
- не зреагувала на отриману кореспонденцію;
- написати лист-відповідь про неможливість повернення сформованої заборгованості.
У будь-якому випадку повинен бути якийсь результат, саме він говорить про готовність боржника до майбутнього діалогу. Якщо не надходить відповідь на протяг 30 днів, то вважається, що боржник його отримав, але не бажає виконувати умови договору.
Скласти лист нескладно, головне, щоб вона призвело до потрібного результату. Якщо залишилися питання, можна проконсультуватися з фахівцями колекторського агентства«Кредітдепт»,яке працює в Києві і по всій Україні. Послуги будуть надані якісно та своєчасно.