Ситуація: карантин
Скасований авіапереліт через карантину через повсюдне поширення COVID-19 - це трохи інша причина, ніж звичайна скасування рейсу в інший, більш спокійний період часу в країні або світі. Тому цілком логічно, що відповідь на питання, як повернути гроші за квиток на літак в 2020 році під час епідемії COVID-19,і як повернути гроші за квиток в мирний час, буде сильно відрізнятися. Хоча б тому, що алгоритм повернення коштів за квиток на скасований рейс в Україні відрізняється в залежності від зовнішніх і внутрішніх обставин.
Активне поширення COVID-19 призвело до того, що багато провідних світових країни з найсильнішою економікою закрили свої кордони для будь-яких зовнішніх відвідувань. Точно така ж ситуація склалася і в нашій країні. Майже два місяці в Україні були закриті всі розважальні центри і ресторани, припинено залізничне і авіасполучення. Практично миттєво серед жителів актуалізувалася проблема, як повернути гроші за авіаквиток, куплений в Інтернеті, або звичайні квитки на залізничний транспорт.
В результаті поширення пандемії, авіакомпанії були змушені припинити всі вильоти на карантинний період, а багато громадян залишилися без запланованих відпусток і канікул за кордоном, та ще й без будь-яких надій на повернення суми авіаквитка. Але так як ситуація виявилася спільною для багатьох громадян різних країн світу, багато авіакомпаній пішли назустріч пасажирам - вони повертали повну або часткову вартість квитка, незважаючи на карантин і зовнішні обставини, хоча відповідно до закону мали всі підстави не робити цього. Наприклад, багато Україна швидко отримали відповідь, як повернути гроші за квиток Укрзалізниці - компанія збільшила допустимі терміни повернення квитка на потяг будь-якого напрямку. Для місцевого сполучення період склав 90 днів, а для міжнародного - вдвічі більше, 180 днів. І якщо багато пасажирів ненадійних авіаперевізників так і не дізналися, як повернути гроші за авіаквиток, куплений через інтернет, то клієнти таких компаній, як WizzAir і Ryanair отримали можливість безкоштовного зміни дати вильоту за кордон.
Зобов'язання повернення: коли перевізник може відмовити в компенсації
Незважаючи на те, що в законодавстві України передбачено пункт про те, як повернути гроші за електронний залізничний квиток, і як повернути гроші за авіаквиток, існують деякі обставини, які можуть змінювати алгоритм відшкодування збитків і виплати компенсації . Наприклад, в 2020 році цією причиною став небезпечний вірус, який на час сильно змінив звичний формат того, як повернути гроші за квитки авіакомпанії.
У звичайний час, відповідно до Цивільного кодексу України, компанія або інший постачальник послуг зобов'язані надати послугу, яку вже сплатив і запросив клієнт. При цьому повернення коштів повинен здійснюватися в суворій відповідності з законом.
В разі скасування вильоту літака, пасажир міг або назад отримати витрачені гроші на квиток, або змінити маршрут, вибравши із запропонованих агентством варіантів. І це далеко не всі принади в питанні про те, як повернути гроші за квиток, куплений через інтернет. Додатково з поверненням вартості квитка пасажир міг отримати фінансову компенсацію:
- до 1500 км - 250 євро;
- до 3500 км - 400 євро;
- до 3500 км - 600 євро.
При цьому без допомоги агентства Creditdebt самостійно впоратися з поверненням і компенсацією грошей за жд і авіаквиток могло бути дуже непросто. Звертаємо вашу увагу, що вагомою причиною відмови в питанні, як повернути гроші за електронний залізничний квиток в Україну, могли стати такі непередбачені і надзвичайні обставини, як COVID-19. У разі, якщо перевізник скасовує виліт або будь-який інший рейс через, на яку він ніяк не може вплинути, пасажиру може бути відмовлено в будь-якому форматі компенсації. Незалежно від напрямку рейсу, вартість квитків та їх формату (куплені через сайт або в касі, наприклад).
Іншими причинами відмови повернення грошей за квиток на поїзд чи літак можуть стати:
- час дії квитків минув, а заяву про повернення було подано після закінчення терміну;
- квиток був куплений на спеціальних умовах, якими спочатку не було передбачено можливості повернути його вартість;
- наявність офіційного підтвердження від компанії, що скасування рейсу була викликана надзвичайними обставинами або непереборною силою.
Фахівці Creditdebt звертають вашу увагу, що навіть якщо ви купили квиток по промокодом або на спеціальних умовах, ви завжди можете розраховувати на можливість зміни дати вильоту або вибору іншого рейсу.Як склалася ситуація в 2020 році
Так як 2020 рік привів до непередбачених наслідків, багато компаній пішли назустріч своїм клієнтам. Вони мали повне юридичне право не компенсувати кошти пасажирів, витрачені на придбанняквитків.Однак знаючи, що багато задавалися питанням, як повернути гроші за квитки Wizzair та інших перевізників, вони вирішили не посилювати ситуацію.
Замість грошової компенсації пасажири отримали можливість повторної броні авіаквитків на аналогічні рейси, але вже не в 2020, а в наступному році або після відміни карантину. Дехто пропонував компенсувати вартість квитка у вигляді ваучера на аналогічну суму в їх компанії, з терміном дії від 6 до 12 місяців. Інші компанії пропонували ще одну альтернативу, як повернути гроші за електронний квиток на поїзд чи літак - використовувати наявні квитки на таких же умовах, але тільки в інші дати після скасування карантину.До кого звертатися з проханням про повернення
Наприклад, ви хочете дізнатися, як повернути гроші за квиток, якщо запізнився на літак. Для цього вам варто звернутися до фахівців Creditdebt. В іншому випадку ймовірність виграти подібний спір буде зведена до мінімуму. Хоча б тому, що авіакомпанія докладе всіх зусиль, щоб не розлучатися зі своїми грошима.
Однак якщо термін повернення грошей за квитки не закінчився, а ви хочете оформити повернення квитка і отримати гідну компенсацію, можете звернутися до наступних осіб:
- Особисте звернення до офіційних представників компанії-постачальника послуг. Це можуть побут каси або їх представництва у вашій країні. Їх завжди можна знайти на офіційному сайті, або уточнити на гарячій лінії. При цьому не забудьте захопити з собою документи, що засвідчують вашу особу. Інакше повернення грошей за залізничні квитки в Україні вам явно не побачити.
- Звернутися до продавця через спеціальну форму повернення квитків на офіційному сайті компанії. Це багато в чому прискорить і навіть полегшить процес, так як відніме у вас значно менше часу і зусиль.
Це, звичайно, не гарантує вам повернення грошей за квитки в Україні, але значно підвищить шанси на успіх. Якщо ж додатково звернутися за допомогою до Creditdebt, то ваші шанси зростуть у кілька разів.Коли відмовляють у поверненні
Ми вже з'ясували, як повернути гроші за електронний квиток і авіаквиток, дізналися, до кого звертатися в разі потреби, і з яких причин вам можуть відмовити. Але що необхідно робити, якщо компанія в Україні категорично відмовляється повернути гроші за квиток? Якщо ви впевнені у своїй правоті, то звертайтеся до суду. Або за допомогою до професіоналів.
Але не варто забувати, що існує не тільки повернення грошей за квитки МАУ, а деяких цікавить не тільки питання, як повернути гроші за квиток в Ryanair, але і як повернути кошти за квиток, наприклад, на концерт або в театр. Згідно із законодавством нашої країни, її громадяни мають повне право вимагати компенсувати повну вартість квитка на культурне або спортивний захід, якщо виконавець не приступив до виконання своїх обов'язків в обумовлений договором термін. І ось тут можете не сумніватися, скільки грошей повернуть за повернення квитка - ви отримаєте 100% компенсацію за завдані вам незручності.